عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

دایى مرد رکوردها

در روزهایى که على دایى کفش ها را آویخته و با تیم سایپا نیز در وضعیت مناسبى قرار ندارد، اما انگار رکوردهاى او تمام شدنى نیستند و هر از چند گاهى با اعلام یک رکورد همه نگاهها معطوف کاپیتان سابق تیم ملى مى شود. در آستانه قرعه کشى مسابقات جام جهانى 2010 فیفا اعلام کرد که على دایى بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتى جام جهانى است. دایى در دوران فوتبال خود رکوردهاى متعددى از خود در سطح ملى و بین المللى بر جاى گذاشته است که مرور آنها خالى از لطف نیست.


بیشترین گل زده ملى در تاریخ فوتبال

مهمترین رکورد دایى ثبت بیشترین گل ملى در تاریخ فوتبال جهان است.دایى ابتدا رکورد پوشکاش مجارى را شکست و بهترین گلزن ملى جهان شد و سپس با به ثمر رساندن صدمین گل ملى خود نخستین فوتبالیست تاریخ شد که از مرز 100 گل ملى گذشت. دایى اکنون با 109 گل ملى بهترین گلزن ملى دنیاست و رکورد او تا مدت ها پایدار خواهد بود.


برترین گلزن مقدماتى جام جهانى

طبق اعلام سایت فیفا، دایى با 35 گل زده بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتى جام جهانى است. دایى در 4 دوره حضور در این مسابقات و در 51 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده است. دایى در مسابقات مقدماتى جام هاى جهانى1994 ، 1998 ، 2002 ، 2006 تیم ملى را همراهى کرده است.
علی دایی اسطوره به یاد ماندنی ایران
برترین گلزن تاریخ جام ملت هاى آسیا

با 14 گل زده بهترین گلزن تاریخ 14 دوره جام ملت هاى آسیاست. دایى طى سه دوره حضور در جام ملت هاى آسیا 16 بازی انجام داد و در این زمینه هم رکوردار بود که البته مهدوى کیا رکورد او را پشت سر گذاشت.


بیشترین گل زده، در یک دوره جام ملت هاى آسیا

در بین بازیکنانى که در ادوار مختلف جام ملت هاى آسیا عنوان آقاى گلى را به دست آورده اند، بهترین آمار مربوط به دایى است که در جام 1996 موفق شد 8 گل به ثمر برساند. این بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک دوره جام ملت ها است و هیچ بازیکنى در سه دوره اخیر جام ملت هاى آسیا به رکورد او نزدیک نشد.


دو بار برترین گلزن ملى سال

دایى در سال های 1996 و 2004 ز سوى فدراسیون بین المللى تاریخ و آمار به عنوان برترین گلزن ملى سال انتخاب شد. از سال 1992 که برترین گلزن ملى سال انتخاب مى شود فقط دایى دو بار این عنوان را به دست آورده است. دایى در سال 1996 با 22 گل و در سال 2004 با 18 گل ملى برترین گلزن ملى سال فوتبال جهان شد.
علی دایی مرد رکورد ها
3 بار حضور در تیم منتخب جهان

3 بار به تیم منتخب جهان دعوت شده است که این هم یک رکورد در تاریخ فوتبال ایران است. دایى در سال 2000 با تیم منتخب جهان مقابل بوسنى و در سال جارى نیز دو بار مقابل ستارگان چین و ستارگان آفریقا به میدان رفته است. دایى یک بار نیز در تیم ستارگان آسیا مقابل تیم منتخب فیفا بازى کرده است.


تنها آسیایی در بین 100 بازیکن برتر تاریخ

اوایل ماه نوامبر انجمن آمار فوتبال بریتانیا در کتابى با عنوان Greatest ever footballers صد بازیکن برتر تاریخ را با توجه به معیارهاى آمارى از جمله بازیها و گل هاى ملى معرفى کرد که در بین بازیکنان آسیایى تنها نام على دایى دیده مى شود. دایى در این رده بندى در رتبه 24 قرار گرفته است.


اولین و تنها بازیکن آسیایى حاضردر فینال لیگ قهرمانان اروپا

اولین و تنها بازیکن آسیایى است که در فینال معتبرترین لیگ باشگاهى جهان، لیگ قهرمانان اروپا، حاضر بوده است. دایى در فینال 1999 اگر چه براى بایرن مونیخ به میدان نرفت، اما بر روى نیمکت این تیم حاضر بود و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانى لیگ قهرمانان اروپا شد.
علی دایی کاپیتان اسبق تیم ملی ایران
اولین ایرانى قهرمان بوندس لیگا

اولین بازیکن ایرانى است که در یک لیگ معتبر اروپایى به مقام قهرمانى دست یافته است. دایى در فصل 98 – 99 بوندس لیگا با تیم بایرن مونیخ قهرمان آلمان شد. بعد از دایى، هاشمیان و کریمى نیز به این مقام دست یافتند.


اولین و تنها ایرانى حاضر در فیفا گالا

دایى در سال 2004 به دعوت رسمى فیفا در مراسم اهداى جوایز بهترین هاى سال فوتبال جهان حضور یافت و جایزه بهترین بازیکن فوتسال جهان را به فالکائو برزیلى اهدا کرد. دایى تنها فوتبالیست ایرانى است که به این مراسم باشکوه دعوت شده است.


بیشترین بازى ملى در تیم ملى ایران

با انجام 149 بازی رکوردار بیشترین بازى ملى در فوتبال ایران است. دایى نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که نام خود را در باشگاه صدتایى فیفا ثبت کرد. مهدوى کیا و کریمى نزدیکترین رقیبان دایى در انجام بیشترین بازى ملى هستند که حداقل دو سه سال زمان نیاز دارند تا به این رکورد دست یابند.
علی دایی اسطوره به یاد ماندنی ایران
اولین بازیکن - مربى قهرمان

اولین بازیکن - مربى در تاریخ لیگ ایران بود که قهرمانى لیگ را جشن گرفت. دایى فصل قبل با تیم سایپا همزمان به عنوان بازیکن و سرمربى تیم موفق به قهرمانى در لیگ برتر شد تا نخستین و تنها بازیکن - مربى در تاریخ لیگ باشد که موفق به انجام این مهم مى شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
ثبت دامنه رایگان دات کام Com. Free جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:42 http://Www.33Ir.Com

توجـــــــــه مــــــــــــــــــــهم ****************** توجـــــــــه مــــــــــــــــــــهم


>>>>>>>>>>>> چرا دات کام رایگان نداشته باشیم <<<<<<<<<<<<


بله رایگان باور ندارید ؟!!!!! ؟

Free / .com / for / you


هر وبلاگ ایرانی یک .کام رایگان

نه ir. net. sub. ir coo . ir dom . ir . TK یا غیره .... فقط COM.


اگه برای وبلاگ خود پسوند دات کام رایگان میخواهید هر چه زودتر از این سایت

برای خود مجانی ثبت کنید

همین الان هم دیر شده چون دوستان وبلاگ نویس زیادی برای خود نام های دلخواهی انتخاب میکنند و با آن نام وبلاگ خود را به دنیای بزرگ اینترنت و دوستان خود معرفی میکنند

دوستان عزیز توجه داشته باشید شما میتوانید حتی با یک حرف هم وبلاگ خود را به پسوند دات کام وصل کنید


برای این کار به سایت زیر رفته و لذت ببرید Www.33Ir.Com

موفق باشید

دوستان عزیز لینک این سایت را در وب لاگ یا وب سایت خود بگذارید تا دوستاتون از طریق شما از این سایت استفاده کنند > Www.33Ir.Com <

دمت گرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد