عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

اشتباه AFC در انتخاب بازیکن سال آسیا!

مجله معتبر ورزشی ساپر که در امارات منتشر می شود با اعلام این که 25 امتیاز "نشاط اکرم" در احتساب امتیازات بهترین بازیکن آسیا محاسبه نشده، اعتبار جایزه "یاسر القحطانی" را زیر سوال برد.

به گزارش ایپنا؛ "یاسر القحطانی" کاپیتان تیم ملی عربستان در مراسم بهترین های فوتبال آسیا در سال 2007 به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شد. این جایزه درحالی به این بازیکن عربستانی اعطا شد که بسیاری از کارشناسان "یونس محمود" و "نشاط اکرم" دو بازیکن شاخص تیم ملی عراق را شایسته این عنوان می دانستند.

امتیازات بهترین بازیکن سال آسیا براساس تعداد مسابقاتی که یک بازیکن به عنوان بهترین مرد میدان معرفی می شود، محاسبه می گردد. به این ترتیب یاسر القحطانی تا پایان رقابت های چام ملت های آسیا 100 امتیاز و نشاط اکرم و یونس محمود هر دو 80 امتیاز داشتند.

اما به نوشته مجله ساپر، نشاط اکرم در بازی تیم های عراق و پاکستان در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2010 که در اکتبر گذشته در دمشق برگزار شد به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد ولی این 25 امتیاز در جمع امتیازات انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا محاسبه نشد. درحالیکه این 25 امتیاز مجموع امتیازات نشاط اکرم را به 105 می رساند و جایزه بهترین بازیکن سال آسیا از آن این بازیکن عراق می شد.

گفتنی است، به نوشته مجله ساپر، تلاش خبرنگاران آنها برای ایجاد ارتباط با مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه ای نداشته و هیچ مقام مسوولی نسبت به این مساله پاسخگو نبوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد