عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

سقوط چهار پله‌ای والیبال ایران


همزمان با پایان رقابت‌های جام جهانی والیبال مردان در سال 2007 تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی عضو فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد و طی آن تیم ملی ایران با چهار پله سقوط رده بیست و ششم را به خود اختصاص داد.

به نقل از ایسنا، در این رنکینگ تیم ملی والیبال برزیل قهرمان رقابت‌های جام جهانی مردان با کسب 260 امتیاز رده اول رده‌بندی را کسب کرد و تیم‌های روسیه و آمریکا که در آخرین رنکینگ FIVB رده‌های سوم و پنجم را از آن خود کرده بودند، به ترتیب با کسب امتیازهای 199 و 166 دوم و سوم شدند.

در این رده‌بندی تیم‌های ملی بلغارستان و لهستان رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. آرژانتین،‌ اسپانیا، صربستان و پورتوریکو مشترکا عناوین ششم و هشتم را از آن خود کردند. همچنین تیم ملی والیبال ایتالیا در رده دهم قرار دارد.

اما، در بین تیم‌های آسیایی تیم ملی والیبال استرالیا با 12 پله صعود از رده بیست و سوم جدول رده‌بندی خود را به رده یازدهم رساند.

تیم ملی والیبال ژاپن میزبان رقابت‌های جام جهانی والیبال در سال جاری دوازدهم جدول رده‌بندی است و تیم‌های کره جنوبی و چین با کسب عناوین شانزدهم و بیست و یکم بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند. تیم ملی والیبال تایلند نزدیک‌ترین تیم آسیایی است که دو پله پایین‌تر از ایران قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران که عنوان پنجمی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال جاری را به دست آورده بود در رقابت‌های جام جهانی 2007 ژاپن شرکت نداشت و این یکی از مهمترین دلایل سقوط چهار پله‌ای تیم ملی ایران در رنکینگ جدید بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد