عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

جریمه 300 میلیون ریالی مجیدی

 

شورای معاونان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران عصر سه‌شنبه ، "فرهاد مجیدی" مهاجم تیم این باشگاه را مبلغ ‪ 300 میلیون ریال جریمه کرد.

به نقل از ایرنا، جلسه شورای معاونان باشگاه استقلال تهران عصر سه شنبه با حضور مدیرعامل این باشگاه برگزار شد که در نهایت مجیدی 300 میلیون ریال جریمه شد.

پیش از این باشگاه استقلال تهران به علت دیر حاضر شدن کارت بازی (ITC) ، مبلغ ‪ 150میلیون ریال از قرارداد مجیدی را کاسته بود که این موضوع با اعتراض این بازیکن مواجه شده بود.

همچنین مجیدی به دلیل توهین به یکی از معاونان باشگاه استقلال تهران و دریافت کارت زرد بی‌مورد در بازی این تیم مقابل راه‌آهن تهران به ترتیب مبلغ ‪ 100 و 50 میلیون ریال جریمه شد. در این نشست ، از بهرام امیری معاون پشتیبانی باشگاه استقلال تهران قدردانی شد.

در پایان این نشست مقرر شد ، ادامه همکاری صمد مرفاوی و منوچهر بهمنی مربی و بدنساز تیم استقلال تهران در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

عکس هفته



تیم فوتبال سپاهان ایران در آخرین دیدار از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن به مصاف اوراوارز رفت و علی رغم شایستگی بسیاریکه در این دیدار از خود نشان داد نتوانست بعد از 15 سال جام را به ایران بیاورد .




مرفاوی: به تمرینات استقلال نمی‌روم

صمد مرفاوی مربی پیشین استقلال

مشکلات صمد مرفاوی با استقلال سبب شد تا او در دیدار گذشته استقلال برابر راه‌آهن بر روی نیمکت آبی‌های تهران نشیند و با لحن صحبت‌های مرفاوی به نظر می‌رسد که جدایی او از استقلال طولانی باشد.

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قطعا مشکلی بوده که من در دیدار برابر راه‌آهن روی نیمکت تیم حضور نداشتم و در آینده بیشتر درباره‌ مشکلات صحبت خواهم کرد.

وی با انتقاد از اصغر حاجیلو که گفته بود مرفاوی به دلیل غیبتش در تمرینات در روز بازی با راه‌آهن بر روی نیمکت ننشست، گفت: بر خلاف صحبت‌های سرپرست تیم من یک هفته در خدمت تیم بودم و تیم نیز یک هفته در اختیار من بود. متاسفم که سرپرست تیم با دروغ صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران تصریح کرد: من در تمرینات تیم حضور داشته‌ام و تیم را به طور کامل زیر نظر داشته‌ام اما سرپرست تیم که گویا به غیر از تهمت زدن کار دیگری بلد نیست و مثلا به روز آخرت نیز اعتقاد دارد چنین حرف‌هایی را علیه من مطرح کرده است.

وی افزود: من در این مدت بیست روز مرخصی داشتم و می‌توانستم سر تمرینات تیم حاضر نشوم اما از کلاس خود زدم و به تمرینات رفتم. از این به بعد نیز حاضر نیستم برای رفتن به تمرین از کلاسم بزنم. به همین دلیل در تمرینات استقلال شرکت خواهم کرد.

مرفاوی در پاسخ به این سوال که آیا برای حل این مشکل فتح‌الله زاده با شما صحبتی انجام داده یا خیر گفت: تاکنون که چنین اتفاقی نیفتاده و من صحبتی در این باره انجام نداده‌آم و مسوولان باشگاه نیز با من در این باره حرف نزده‌اند.

وی درباره‌ دیدار استقلال برابر راه‌آهن گفت: نمایش متوسطی را در این بازی ارایه دادیم و تنها توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم. بازیکنان پیش از این بازی تمرینات خوبی را انجام داده بودند.

مرفاوی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور "فیروز کریمی" در استقلال این تیم به شرایط مناسبی برسد.

 

زرینچه: استقلال به کریمی دل خوش نکند

جواد زرینچه مدافع اسبق استقلال تهران

بدون شک یکی از بهترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ تیم استقلال است که علاقه مندان به فوتبال هیچگاه بازی های زیبای این بازیکن در استقلال و تیم ملی را فراموش نخواهند کرد؛ شاید مهمترین لحظه زندگی اش همان پاس زیبایش برای حمید استیلی در جام جهانی فرانسه باشد.

قرمزپوشان ایران با پاس گل او از آمریکا جلو افتادند و آن روز حال و هوای ایران با تمام روزهای دیگر فرق داشت. بله، جواد زرینچه مرد محبوب استقلال و طرفداران این تیم که حتی اکثر هواداران پرسپولیس نیز او را دوست دارند، هم اکنون به دور از حاشیه در کسوت مربیگری فعالیت می کند و هدایت تیم دسته دومی استقلال جنوب تهران را بر عهده گرفته است. گفت‌و گوی "زرینچه" با ایسنا را در زیر می خوانید:

 

*آقای زرینچه از وضعیت تیم سابق خود که با خبر هستید؟

بله؛ متاسفانه امسال استقلال به هیچ عنوان عملکرد خوبی در لیگ برتر نداشته و در حد انتظار ظاهر نشده است، من هم به عنوان یک عضو کوچک از خانواده استقلال از این مساله ناراحت هستم.

 

* فکر می کنید مشکل اصلی استقلال در این فصل چیست؟

در زمانی که من برای استقلال بازی می کردم، استقلال بازیکنانی را جذب می کرد که بهترین های ایران بودند و در تیم ملی بازی می کردند؛ ولی امسال عده زیادی از بازیکنان جدیدی که جذب استقلال شده اند، در حد و اندازه های نام استقلال نیستند، شاید این بازیکنان 3 سال بعد به بهترین های ایران تبدیل شوند، ولی استقلال و پرسپولیس جایگاه اینگونه بازیکنان نیستند و هواداران نمی توانند 3 سال برای موفقیت تیم‌اشان صبر کنند.

 

* تا چه اندازه می توان "حجازی" را در ناکامی های استقلال مقصر دانست؟

تنها حجازی مقصر ناکامی های استقلال نیست، البته حجازی می توانست پیش از آغاز فصل بازیکنان بهتری را جذب تیم کند ولی مسائلی دست به دست هم داده اند تا استقلال در این فصل نتیجه نگیرد.

 

* حضور "فیروز کریمی" در استقلال را چه طور ارزیابی می کنید؟

تصمیمی است که مسوولین باشگاه گرفته اند، در چند هفته اخیر فشار زیادی بر روی ناصر حجازی بود و شاید حضور فیروز کریمی بتواند شوکی را به استقلال وارد کرده و تیم از بحران خارج شود.

 

* عده ای از پیشکسوتان استقلال مخالف حضور فیروز کریمی در استقلال بودند، نظر شما در این مورد چیست؟

آنها حق دارند که از این مساله ناراحت شوند، استقلال پیشکسوتان بسیار خوبی در زمینه مربیگری دارد، از طرفی پیشکسوتان استقلال سال ها جوانی خود را در این تیم سپری کرده اند؛ البته این تصمیمی بوده که مدیر عامل باشگاه و اعضای هیات مدیره گرفته اند و ما تنها کاری که می توانیم هم اکنون انجام دهیم این است که برای استقلال و مربی جدیدش آرزوی موفقیت کنیم.

 

* نظر شخصی خود را در مورد انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی استقلال نگفتید؟

درست است که فیروز کریمی چندین سال قبل پاس را قهرمان باشگاه های آسیا کرده و در 2-3 سال اخیر هم به همراه استقلال اهواز در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده است، ولی به هیچ عنوان مسوولین استقلال نباید تنها به گذشته فیروز کریمی دل خوش کنند.

 

* فکر می کنید ترکیب حجازی – کریمی می تواند استقلال را به موفقیت برساند؟

امیدوارم اینگونه شود و استقلال از این وضعیت بحرانی خارج گردد، مسوولین استقلال هم کار درستی انجام دادند که حجازی را به عنوان مدیر فنی در استقلال نگه داشتند، چرا که استقلال امسال را حجازی بسته و حضور وی در کنار کریمی، کمک زیادی به استقلال خواهد کرد.

 

* از بحث استقلال که خارج شویم، لیگ برتر امسال را چه طور ارزیابی می کنید؟

امسال تیم ها خیلی به هم نزدیک هستند و سطح لیگ برتر نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

 

* کدام تیم ها شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند؟

تیم های پرسپولیس، سپاهان، صباباتری و حتی پیکان وضعیت بهتری نسبت به سایر تیم ها دارند، ولی به عقیده من تیم های پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل هستند.

 

* وضعیت امسال تیم پرسپولیس را چه طور می بینید؟

آنها امسال تیم منسجم و خوبی را جمع کرده اند، افشین قطبی هم تاثیر زیادی در موفقیت پرسپولیس داشته و این مساله را از روی جدول رده بندی و آمار می توان فهمید.

جواد زرینچه مدافع اسبق استقلال تهران

* به نظر شما رمز موفقیت پرسپولیس تا اینجای لیگ چه بوده است؟

اول باید بگویم که موفقیت پرسپولیس تنها به واسطه حضور افشین قطبی نبوده است، بلکه مجموعه پرسپولیس از تماشاگر گرفته تا مدیر عامل و کادر فنی در موفقیت های این تیم نقش داشته اند؛ از طرفی در پرسپولیس همه به دنبال موفقیت تیم هستند و هیچ کس برای موفقیت شخص تلاش نمی کند، ولی این مساله در استقلال بر عکس است و هر کس به موفقیت شخص خاصی فکر می کند.

 

* این روز ها صحبت های زیادی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی به گوش می رسد؛ به عنوان یکی از بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، فکر می کنید مربی تیم ملی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

به عقیده من اگر مسوولین می خواهند در تیم ملی از مربی خارجی استفاده کنند، باید به دنبال یک مربی تراز اول باشند، از طرفی فدراسیون باید با مربی خارجی یک قرارداد طولانی مدت ببندد و فرصت لازم هم به این مربی داده شود.

 

* خیلی ها دوست دارند بدانند جواد زرینچه هم اکنون کجا فعالیت می کند؟

چندی پیش تیمی به نام استقلال جنوب را در تهران تشکیل دادیم که هم اکنون در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور حضور دارد و من به عنوان سرمربی در این تیم مشغول به فعالیت هستم. هم اکنون دو هفته از رقابت های لیگ دسته دوم می گذرد و تیم ما به یک پیروزی و یک شکست دست یافته است.

 

* وضعیت برگزاری لیگ دسته دوم را چگونه ارزیابی می کنید؟

مسوولین توجه زیادی به این لیگ نمی کنند، رشد فوتبال ایران از لیگ های زیرگروه آغاز می شود، خیلی از بازیکنان بزرگ کشورمان از همین لیگ ها خود را به فوتبال کشور معرفی کرده اند، به همین دلیل فدراسیون حداقل باید برای برگزاری منظم این مسابقات تلاش بیشتری انجام دهد.

 

* چرا در کلاس مربیگری پیشرفته فوتبال شرکت نکردید؟

برای من حضور در تیم استقلال جنوب از شرکت در این کلاس مربیگری مفیدتر بود؛ تجربه ای که در لیگ دسته دوم کسب می کنم، در 10 کلاس مربیگری هم دست یافتنی نیست، وقت برای گذراندن دوره های مربیگری زیاد است و من فکر کردم که با حضور در تیم استقلال جنوب می توانم تجربیات بیشتری کسب کنم.

پروین: حجازی به استیل آذین بیاید

علی پروین قائم مقام باشگاه پرسپولیس

سرمربی و بازیکن اسبق پرسپولیس از هر گونه احتمال بروز حاشیه در این تیم هشدار می‌دهد، ضمن این که از "حبیب کاشانی" دفاع می‌کند و معتقد است که وی با دست خالی نمی‌تواند کاری برای پرسپولیس انجام دهد.

علی پروین قائم مقام باشگاه استیل آذین دقایقی با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ هم‌کلام شد که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:

 

* با شکست داماش ایرانیان راهی دور بعد جام حذفی شدید؟

بازی خوبی را مقابل آنها به نمایش گذاشتیم و قدری هم بدشانسی آوردیم که گل مفتی را دریافت کردیم اما در مجموع بچه‌ها تلاش کردند و راهی دور بعد شدیم.

 

* مشکل استیل آذین در دریافت گل‌های بد چیست؟

خب، من فکر می‌کنم تیم ما اوایل نیمه دوم هر بازی صلابت خود را از دست می‌دهد که باید هر چه زودتر آن را برطرف کنیم، اما همان طور که دیدید استیل آذین در وقت‌های اضافی بازی کاملا متحول شده و بازی بسیار خوبی را هم به اجرا گذاشت.

 

* دیدیم که یکی از نزدیکان در پایان وقت‌های قانونی پیغامی را از سوی شما به کادرفنی رساند و شکل بازی استیل آذین دگرگون شد...

به هر حال ما هم از فوتبال چیزهایی می‌فهمیم که به کادرفنی انتقال دادیم ضمن اینکه آرش هم به عنوان سرمربی کارش را انجام داد.

 

* پیش‌بینی پنالتی را می‌کردید؟

بله، ما در جلسات تمرین خود روی این موضوع به شدت کار کرده بودیم، زیرا معتقدم در بازی‌های حذفی هر احتمالی را باید داد و دید که بازیکنان ما به چه زیبایی گلزنی کردند و محمدی هم به خوبی کار خود را انجام داد.

 

* فکر می‌کنید استیل آذین توانایی قهرمان شدن در جام حذفی را دارد؟

بله؛ چرا نداشته باشد؟ اما باید این واقعیت را هم بازگو کرد که ما 25 بازیکن را از چندین جای متفاوت دور هم جمع کرده‌ایم که احتیاج به هماهنگی دارند و من فکر می‌کنم برای هماهنگ‌تر شدن لازم آنها به حداقل 10 بازی دیگر زمان نیاز داریم. اما اگر حذف هم بشویم چیز خاصی اتفاق نیفتاده چون همان طور که گفتم هنوز کامل هماهنگ نیستیم.

علی پروین قائم مقام باشگاه پرسپولیس

* بگذریم پرسپولیس را در چند بازی اخیر چطور دیدید؟

به عقیده من این تیم در دو سه بازی اخیر خود زیاد خود نبوده و نتوانسته آن طور که باید در میدان حاضر شود.

 

* از ماجرای استعفای کاشانی و رد آن از سوی رئیس سازمان هم که خبر دارید...

بله، از تلویزیون مطلع شدم. به عقیده من کاشانی برای پرسپولیس زحمت می‌کشد اما با دست خالی نمی‌شود کاری کرد. فوتبال خرج دارد و اینکه مشکلات مالی پرسپولیس همچنان ادامه داشته باشد جز ایجاد حاشیه و عدم نتیجه‌گیری چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

 

* چاره کار چیست؟

باید اصلا این تیم را بفروشند یا واگذار کنند به مردم تا خیال همه راحت شود. اینطوری خودش خرج خود را در می‌آورد و این همه حرف و حدیث هم به وجود نمی‌آید.

 

* درخصوص حجازی و همکاری‌اش با استقلال هم نظرتان را بفرمایید.

قبلاً گفتم که سعی دارند اسطوره‌ها را نابود کنند و به هر شکل آنها را کنار بزنند. ناصر حجازی از همان هفته دوم و سوم هر روز با چیز جدیدی روبه‌رو می‌شد یک بار می‌گفتند فلانی می‌خواهد بیاید، بعدا می‌گفتند فلان قدر فرصت دارد و ... همه این‌ها باعث شد تا شرایط او این چنین شود اما به عقیده من او باید کنار استقلال بماند.

 

* شنیدیم که دنبال شماره تلفن او می‌گشتید، سرمربی جدید استیل آذین حجازی نیست؟

ببینید درب استیل آذین به روی همه اسطوره‌ها، پیشکسوتان، چهره‌ها و ... باز است و با آغوش گرم هم از آنها استقبال می‌کنیم اما تا این لحظه هیچ تصمیمی درخصوص سرمربی جدید استیل آذین نگرفته‌ایم.

بیوگرافی سلطان آسیا(ناصر حجازی)

ناصر حجازی متولد 23/9/1328 تهران است.دارای مدرک تحصیلی لیسانس ومترجمی زبان انگلیسی است.
متاهل ودارای دوفرزند که یکی دخترویکی پسر است.پسرش آتیلا مهندس است وفوتبال بازی میکند ودخترش آتوسا لیسانس زبان انگلیسی دارد.آتوسا در فوتبال سالنی بازیکن شایسته ای بود و حتی به عنوان بهترین گلزن( خانم گل ) نیز دست یافت.ناصرخان درسال 1352 ازدواج کرده است ویک همسرمهربان وتحصیلکرده دارد.دراین سی وچندسالی که ازدواج کرده تاحالا با همسر وفرزندانش اختلافی پیدا نکرده واززندگیش راضی است . مثل دیگر بازیکنان فوتبال رااز زمین خاکی شروع کرده وبه طور رسمی درتیم نادر حضور پیدا کرده است(1 سال) وبعد به تیم محبوبش استقلال(تاج) پیوسته است.
درآغاز والیبال وبسکتبال بازی میکرد ویک بارمعل ورزش اوخواست تا درون دروازه بایستد(به دلیل عدم حضور دروازه بان تیم)وکاراورا پسندید وازآن به بعدناصرخان به ورزش فوتبال وپست دروازه بانی پرداخت.زمانی که درتیم نادر بود به تیم ملی دعوت شدوتا28 سالگی درتیم ملی سنگربان اول بود.تا الان درتیمهای نادر.استقلال(تاج).شهبازومحمدان بنگلادش حضورداشته وبه مدت یکسال هم مربی تیم بنگلادش بوده است.مدتی درذوب اهن.استقلال رشت(پگاه گیلان فعلی).استقلال اهواز,نساجی مازندران ...حضورداشت .در زمان جوانی زیاد به سینما میرفت وحالا دیگر نمیرود.
ازخدا میخواست که فرزند اولش پسر باشد وخدادعای اورا اجابت کردولی وقتی دخترش به دنیا آمد فهمید که دختر وپسر باهم فرقی ندارند وهردو عزیز میباشند.بدترین خاطره اش هم مربوط میباشد به باخت تیم ملی به استرالیا بانتیجه ی0-3 در سال 1973 جام جهانی مونیخ واینکه درسن 29 سالگی ازتیم ملی کنار گذاشته شد.
می گوید:میتوانست بهترین گلر جهان باشد ولی عده ای حسود باعث شدند تادراوج آمادگی از فوتبال خداحافظی کند.ناصرخان خورشت بادمجان وقورمه سبزی را با دستپخت همسرش دوست دارد. عاشق نوه اش امیرارسلان است وخیلی خیلی دوستش دارد ومی گوید اوآینده خوبی درفوتبال خواهد داشت. محبوبیت رابهتر از شهرت میداند ومیگوید ثروت بیش ازاندازه مایه دردسر است.
ناصرخان میگوید:من چیزی کمترازتولدو .کان وبوفون ودیگر بهترین دروازه بانان دنیا نداشتم ولی نگذاشتند به آرزویم برسم.






بیوگرافی عقاب آسیا(وحید طالب لو)

نام خانوادگی: طالب لو

نام :وحید

پدر: حسین

شماره شناسنامه:5923

تعداد خواهر و برادر: یک خواهر

محل تولد: تهران

محل سکونت: کرج

تاریخ تولد: 5/3/1361

ماشین: مزدا323 نقره ای

وضعیت تاهل: مجرد

از چه سالی به استقلال آمدید؟ از جوانان با استقلال بودم






روزهای خوش استقلال فرا می رسد / مرفاوی در کلاس مربیگری بود

سرپرست تیم استقلال با ابراز خرسندی از پیروزی تیمش مقابل راه آهن تاکید کرد: در بازی های آینده روند پیروزی های استقلال تداوم یافته و روزهای خوش ما هم فرا می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر حاجیلو پس از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل راه آهن با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: استقلال این توانایی را دارد که به نتایج بهتری دست یابد و به جمع مدعیان بالای جدول برسد. مطمئنا در بازی های آینده روند پیروزی های این تیم تداوم می یابد و نتایجی بهتر کسب خواهیم کرد.

وی با اذعان به اینکه روزهای بهتری انتظار استقلال را می کشند افزود: خوشحالم از اینکه درنیمه دوم دروازه استقلال باز نشد. بر خلاف بازی های گذشته در این بازی بدشانس نبودیم و دروازمان را در نیمه دوم حفظ کردیم.

حاجیلو ضعف بدنی را یکی از مشکلات بازیکنان استقلال دانست و افزود: باید با کار بدنی بیشتر انسجام و قدرت بدنی بازیکنان را بیشتر کنیم.

وی برتری مقابل راه آهن را درسی برای بازیکنان استقلال دانست و گفت: این بازی به بازیکنان آموخت که می توانند به بیش از دو گل برسند، بازی را حفظ کنند و برتری را از آن خود سازند.

سرپرست تیم استقلال در خصوص غیبت ناصر حجازی گفت: ناصر حجازی همراه ما بود. او از خارج از زمین تیم را هدایت می کرد و توصیه هایش را به زمین انتقال می دادیم.

حاجیلو در پاسخ به این سئوال که روی نیمکت ذخیره ها با چه کسی با تلفن همراه درتماس بودید گفت: من با ناصر حجازی در ارتباط بودم و تمام برنامه های تیم از سوی او کنترل می شد.

وی با ابراز امیدواری از آینده تیم فوتبال استقلال یاد کرد وگفت: تا پایان نیم فصل 5 بازی دیگر پیش رو داریم و می توانیم با پیروزی در این مسابقات و کسب تمامی امتیازات به بالای جدول صعود کنیم که این دور از دسترس نیست.

حاجیلو یادآور شد: ما در بازی های گذشته خوب بازی می کردیم اما با بدشانسی نتایج را از دست می دادیم. خوشبختانه بچه ها در این دیدار ضمن ارائه بازی قابل قبول با بدشانسی هم روبرو نشدند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف های تیم ما استرس ناشی از شکست های اخیر بود. پیروزی در این بازی می توانست استرس ما را کاهش دهد تا مسیر ما را برای دستیابی به موفقیت هموار سازد.

حاجیلو در خصوص عملکرد داور این بازی گفت: اعتراض من به عملکرد داور نیست. حرف من این است که چرا داوری به این جوانی را برای بازی حساس استقلال - راه آهن انتخاب کردند. متاسفانه داور تجربه کافی را نداشت و در طول بازی باعث ایجاد برخی برخوردها شد مثلا در یکی از صحنه ها داور صورت خود را به فرهاد مجیدی نزدیک کرد که اگر فرهاد خود را کنترل نمی کرد شاید اتفاقی ناگوار می افتاد. 

سرپرست تیم فوتبال استقلال در مورد غیبت صمد مرفاوی در این دیدار گفت: او به دلیل حضور در کلاس مربیگری و اینکه یک هفته با ما در تمرینات نبود در این دیدار هم حضور نداشت!!

ابهامات هنوز پابرجاست ؛ چه کسی استقلال را هدایت کرد

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: سوالی که روز گذشته در طول دیدار تیم های استقلال و راه آهن بارها تکرار شد این بود که بالاخره در این دیدار چه کسی استقلال را هدایت کرده است: فیروز کریمی یا ناصر حجازی؟
"اگر مشکل کریمی برای حضور در دیدار مقابل راه آهن برطرف شود روی نیمکت کناراو خواهم نشست در غیر این صورت هدایت استقلال را به مرفاوی ورمزیار می سپارم و خود در خانه بازی را تماشا خواهم کرد". این اظهار نظر صریح ناصر حجازی پس از انتصاب به سمت مدیرفنی و رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال بود. حجازی صراحتا اعلام کرد در این بازی روی نیمکت نخواهد نشست و از خانه بازی را تماشا خواهد کرد.

ناصر حجازی به آنچه گفته بود عمل کرد و در بازی مقابل راه آهن روی نیمکت ننشست. حتی در غیاب صمد مرفاوی نیز حجازی حاضر نشد تا روی نیمکت بنشیند. او به ورزشگاه هم نیامد. در خانه نشسته بود و به تاکید و گواه سرپرست، مربی و برخی بازیکنان استقلال از خانه تیم را هدایت می کرد!

تماس های گاه و بیگاه با تلفن همراه حاجیلو که حتی دوربین شکبه سوم سیما آن را به تصویر کشید این باور را تقویت می کرد که فردی از بیرون استقلال را هدایت می کرد. آیا به راستی آن فرد ناصر حجازی بود؟ شاید هم فیروز کریمی باشد؟!

فشار کمیته انضباطی باعث شده تا فیروز کریمی حتی الامکان دور و اطراف استقلال آفتابی نشود، اما این دلیل نمی شود که او تیمش را در بازی های لیگ هدایت نکند! شایعه ای که دیروز در ورزشگاه آزادی شنیده می شد و باید آن را جدی گرفت هدایت غیر مستقیم آبی پوشان از سوی کریمی بود.

بررسی آنچه که قبل و حین بازی استقلال - راه آهن رخ داد این باور را تقویت می کند که بپذیریم شایعه هدایت آبی پوشان از سوی کریمی جدی است. ساکت الهامی که به عنوان آنالیزور کادر فنی استقلال را همراهی می کند و از او به عنوان یکی از دستیاران کریمی در این تیم نام می برند، دیروز قبل از بازی کنار زمین آمده بود و در گرم کردن بدن بازیکنان ورمزیار را کمک می کرد و گاها توصیه های را هم به بازیکنان گوشزد می کرد. با توجه به اینکه شرح وظایف آنالیزور چیزی غیر از این است این احتمال وجود دارد که الهامی به نیابت از کریمی توصیه های تاکتیکی را به بازیکنان منتقل کرده باشد.

بازی که آغاز شد الهامی به جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی رفت و دور از چشم دوربین های تلویزیونی با تلفن همراه در تماس بود.اما " با کی ؟". شاید فیروز کریمی. جالب اینجاست که الهامی تمام این توصیه ها را به نیمکت تیم انتقال می داده و فردی که با حاجیلو تماس داشته او بوده است! از آنجائیکه حجازی برای تماس با حاجیلو نیاز به واسطه نداشته. باید پذیرفت که کریمی روز گذشته دورادور تیمش را زیر نظر داشته و با تلفن همراه آبی پوشان را هدایت کرده است.

اثبات این مسئله شاید از حوصله کمیته انضباطی خارج باشد و باشگاه استقلال و فیروز کریمی هم نشان داده اند دیوار حاشا برای آنها بلند است و قطعاآن را قبول نخواهند کرد.

با این شرایط باید پذیرفت که ناصر حجازی استقلال را هدایت کرد و توانست پس از دوازده هفته در ورزشگاه آزادی تهران به یک پیروزی دست پیدا کند. اتفاقی که در طول سیزده هفته رقابتهای لیگ برتر تنها چهار بار رخ داده و استقلال روز جمعه چهارمین پیروزی خود را جشن گرفت.