عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

هفت ستاره بیاد ماندنی

با آغاز روز اول ژانویه 2008 ، سال 2007 به تاریخ خواهد پیوست اما سال پرباری برای فوتبال بود که بیاد می‌ماند.

به ‌نوشته سایت "فیفا" (فدراسیون بین‌المللی فوتبال)، درحالیکه هنوز خاطره رقابتهای جام جهانی 2006 در آلمان، به روشنی در اذهان باقی مانده، سال 2007 سالی بود که ستارگان آینده فوتبال ظهور خود را نوید دادند بویژه در رقابتهای زیر 20 سال و زیر 17 سال جهان.

در همین حال شماری از ستارگان با تجربه نیز خبر ساز شده و در کانون توجه رسانه‌های جمعی قرار گرفتند:

"کاکا" نبض دیدارهای تیم آث میلان بود، "کریستیانو رونالدو" برای منچستر یونایتد درخشید و "مارتا" جایگاه فوتبال زنان را با ارایه بازی‌های خیره کننده و نفس‌گیر بویژه در جام جهانی زنان در چین، ارتقا بخشید.

"کافو"، "سسک فابرگاس"، "لیونل مسی" و "سرجیو راموس" به همراه سه بازیکنی که نام برده شد، در مورد بهترین لحظات فوتبالی سال گذشته و آرزوهای خود در سال جدید با سایت فیفا گفت و گو کرده اند:


* کافو (برزیل)، آث میلان

سال 2007 به دو دلیل بیاد ماندنی بود. نخست به‌خاطر اینکه پدر و مادرم از بیماری و مشکلات جسمی رها شدند که برایم بهترین اتفاق سال بود. دوم، فعال بودن و بازی در تیم بزرگی به نام میلان در سن 37 سالگی، حایز اهمیت است. امیدوارم در سال 2008 در آمادگی مطلوب بمانم و سال خوب دیگری در فوتبال داشته باشم.



* سسک فابرگاس (اسپانیا)، آرسنال

دوست دارم در سال 2008 فصل موفقی همراه با آرسنال داشته باشم و تا جایی که می‌توانم خوب بازی کنم تا به قهرمانی در یک رویداد مهم دست یابم چون این باشگاه شایستگی آن را دارد. آرزو می‌کنم در رقابتهای جام قهرمانان باشگاههای اروپا به قهرمانی برسیم. فکر می‌کنم تیم بسیار قدرتمندی برای حضور در این رقابتها داریم. شاید جوان باشیم اما تجربه قابل توجهی هم داریم.



* کاکا (برزیل)، آث میلان

قهرمانی در جام قهرمانان باشگاههای اروپا بهترین اتفاق سال 2007 برای من بود. این قهرمانی نقطه عطفی در زندگی‌ام بود، یک نقطه اوج حقیقی. جام قهرمانان مهمترین رقابت باشگاهی در اروپاست.

در سال 2008 هدفم ادامه قهرمانی‌هاست. چمپیونزلیگ مهمترین رویداد سال است اما سری آ باشگاههای ایتالیا نیز مهم است. آث میلان تیم بزرگی دارد که همیشه باید در پی قهرمانی باشد و در این فصل، هر دو جام را می‌خواهیم.



* مارتا (برزیل)، اومی

انتخاب فقط یک لحظه به عنوان بهترین خاطره از سال 2007 سخت است. برای مثال ما در بازی‌های "پان -امریکن" شرکت کردیم که در ورزشگاه ماراکانا در حضور 70 هزار تماشاگر بازی داشتیم. برای همه بازیکنان برزیل یک لحظه تاریخی بود چون هیچوقت چنین فرصتی را حتی در خواب هم نمی‌دیدیم. لحظه واقعا منحصربه فردی بود.

در جام جهانی زنان در چین، دیدارهای بسیاری مثل بازی نیمه‌نهایی برابر آمریکا و صعود به فینال مقابل آلمان، قابل ذکر هستند.

در سال 2008 بازی‌های المپیک را در پیش داریم و آرزو می‌کنم در این سال هم همراه با تیم برزیل قهرمان شویم اگرچه باید از دیدارهای مقدماتی صعود کنیم. اگر به پکن برسیم، قطعا برای مدال طلا تلاش خواهیم کرد.



* لیونل مسی (آرژانتین)، بارسلونا

این سال برای من، بسیار پرباری بود. در این سال توانستم بیشتر پیشرفت کرده و تجربه کسب کنم و به قهرمانی دست یابم. در سال 2008 می‌خواهیم عناوین بیشتری بدست آوریم. می‌دانیم که کار دشواری است اما غیرممکن نیست و تیم ما آنقدر توانمند است که از عهده‌اش برآییم. برای شخص من، فقط پیشرفت و بهتر شدن مهم است.



* سرجیو راموس (اسپانیا)، رئال مادرید

بهترین خاطره سال 2007 رای من، قهرمانی در لیگ اسپانیا با رئال مادرید بود. اگر فقط یک آرزو برای سال 2008 داشته باشم، قهرمانی در جام ملتهای اروپا و جام قهرمانان باشگاههای اروپاست.



* کریستیانو رونالدو (پرتغال)، منچستریونایتد

بهترین لحظه من در سال 2007 وقتی بود که همراه با منچستر، قهرمانی را بدست آوردم چون این اولین قهرمانی برای من بود.

بدست آوردن این جام احساس فوق‌العاده‌ای داشت. دوست دارم سال 2008 به خوبی این سال و حتی بهتر باشد، کسی چه می‌داند. من به شدت تلاش می‌کنم و هم تیمی‌های بزرگی دارم. فکر می‌کنم در مسیر درستی قرار گرفته‌ام، شروع خوبی در فصل جاری داشتم، هم در جام قهرمانان باشگاههای اروپا و هم در لیگ برتر انگلیس بنابراین چطور می‌توانم خوشحال نباشم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد