عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

عشقن استــقلال

وبلاگی برای عاشقان استقلال

استقلال- راه آهن؛ جمعه۱۷:۳۰

155556.jpg
جمعه :۱۸/۸/۸۶
چارچوب: هفته سیزدهم لیگ برتر
ورزشگاه: آزادى تهران
ساعت: ۱۷:۳۰
میزبان: استقلال
میهمان: راه آهن
تماشاگر احتمالى: ۳۵ هزار نفر
محروم: محمد نوازى (استقلال) و اکبر میثاقیان (راه آهن)
مصدوم: -
داور: علیرضا فغانى
کمک ها: مرتضى کریمى، سعید على نژادیان
نتیجه فصل قبل: استقلال یک - راه آهن یک

ایران ورزشى - استقلال که به اعتقاد منتقدانش از ابتداى فصل با مشکل مربى مواجه بود، در هفته سیزدهم بدون سرمربى مقابل راه آهن قرار مى گیرد. استقلالى ها خیلى دوست داشتند از همین بازى فیروز کریمى را روى نیمکت تیمشان داشته باشند تا استقلال دراولین گام همراه با فیروز کریمى مقابل راه آهن به یک پیروزى چشمگیر و امیدوارکننده برسد.
البته، این مهم میسر نشد و استقلال حالا مى بایست در غیاب ناصر حجازى مقابل راه آهن صف آرایى کند. راه آهن درلیگ امسال اولین تیمى بود که مقابل پرسپولیس قد علم کرد. راه آهن با متوقف کردن سپاهان در اصفهان هم دست به کار بزرگى زده بود و حالا باتوجه به این کارنامه خوب امیدوار است مقابل یکى دیگر از قدرت هاى فوتبال کشورمان چشم ها را متوجه خود کند.
استقلال اوضاع آنچنان رو به راهى ندارد. شکست ناباورانه مقابل پیکان و عواقب بسیار سخت آن به شدت بر روحیه بازیکنان تاثیرگذاشته است و تغییرات احتمالى بعد از این بازى هم حسابى فکر بازیکنان استقلال را مشغول کرده است.
تنها خوشحالى استقلال مى تواند از این جهت باشد که راه آهنى ها هم روى نیمکت شرایط بسیار مشابهى با آنها دارند. اخراج میثاقیان دربازى با ذوب آهن اندکى استقلالى ها را امیدوار مى کند تا از سد راه آهن گذر کند. راه آهن فوتبال را پیچیده بازى نمى کند. شکل بازى راه آهن چیزى نیست که از چشم کارشناسان دور مانده باشد. راه آهن اما در عین سادگى محکم بازى مى کند و سماجتش براى رسیدن به گل ستودنى است.
به احتمال فراوان استقلال باز هم از ناحیه دفاع روز سختى را پشت سر خواهد گذاشت هر چند که حضور وحید طالب لو تا حدودى ضعف این ناحیه را از بین مى برد. بدون تردید در این بازى هم باید به انتظار فرصت هاى گلزنى بسیار استقلال بنشینیم اما اینکه این فرصت ها چگونه به گل تبدیل مى شود سؤالى است که هفته ها بى پاسخ مانده است. فردا استقلالى ها شاید آخرین امیدهایشان را براى رسیدن به عنوان قهرمانى آزمایش کنند.
براى استقلال بحران زده شاید فقط یک راه مانده باشد و آن پیروزى در همه بازیهاى باقیمانده است! آیا امکانپذیر است؟

هادى اصغرى

هادى اصغرى در خط حمله راه آهن گل هاى حساسى مى زند. اصغرى که چند سالى است در لیگ برتر حضور دارد از جمله بازیکنان قدیمى راه آهن محسوب مى شود که تجارب بسیارى در لیگ دارد. گلزنى هاى هادى اصغرى در بسیارى از هفته ها به مدد راه آهن آمده است. راه آهن باتوجه به شیوه تاکتیکى اش که خیلى با حوصله توپ را به سمت دروازه حریف مى برد روى گلزنى اصغرى حساب جداگانه اى باز مى کند. اصغرى از دسته مهاجمانى است که از فرصت هاى کم گل مى سازد و مى تواند عصر فردا مدافعان استقلال را به شدت آزار بدهد. استقلال مى بایست حواسش به ساق هاى این بازیکن باشد.

نگاه فنى
استقلال و ترک گل خوردن
155457.jpg
تیمى مثل استقلال که از مهره هایى غیرقابل قیاس در خطوط سه گانه برخوردار است توقع ندارد چنین عملکردى را تا هفته سیزدهم از خود به جا بگذارد. خط حمله استقلال با وجود گلزنى در همه بازیها اما این روزها آماج انتقادهاى بسیارى قرارمى گیرد و دلیلش این است که استقلال به اندازه اى که موقعیت به دست مى آورد گل نمى زند. استقلال در خط دفاعى هم با شرایطى بسیار اسفبارى روبرو است. ضعف دفاعى استقلال به شکل چشمگیرى از سوى بازیکنان باتجربه اى همچون صادقى و پیروز قربانى شکل مى گیرد. استقلال به آسانى گل مى خورد و به راحتى آب خوردن موقعیت هاى تک به تک را از دست مى دهد. آیا باید امیدوار باشیم به واسطه خطراتى که استقلال را تهدید مى کند، بازیکنان باانگیزه هاى جدیدى وارد میدان خواهند شد و این ضعف عمیق را ترمیم خواهند کرد؟ براى استقلال دیگر وقتى نمانده…

وحید طالب لو

به طور قطع طالب لو عصر فردا در چارچوب دروازه استقلال قرار خواهد گرفت. طالب لو که به دلیل پذیرفتن یک گل ناباورانه از زاویه بسته به شدت از سوى ناصر حجازى به باد انتقاد گرفته شد در این بازى انگیزه هاى بسیارى دارد تا دوباره در چارچوب دروازه استقلال خودى نشان بدهد. طالب لو گل هاى بسیارى در این فصل پذیرفته است اما او با خود مى پنداشت که اگر در بازى با پیکان درون چارچوب دروازه ایستاده بود، استقلال چنین شکست نمى خورد. به نظر مى رسد عصر فردا فرصتى دوباره براى طالب لو پدید آمده تا خودى نشان بدهد. او در مقابل تک حمله هاى زهردار راه آهن چه عکس العملى نشان خواهد داد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد